Neked voltak álmatlan éjszakáid akkor,
amikor eldöntötted indítasz-e kampányt pro és kontra?
Vagy egyszerűen kihirdetted, hogy ezen a napon
mindent jóval drágábban adsz?
Vannak cégek, ahol már hagyománya van a Black Friday napnak, a vevők pedig szinte követelik, hogy állj be a sorba és igenis akciózz, de brutálisat!
De vajon tényleg ezt akarod te is?
Amikor már tart ott a céged, hogy márkát építesz és tudatosan célzod vevőidet, SŐT! olyan vevőket célzol, akire valóban vágysz, akkor adja magát a válasz a kérdésekre.
Azt gondolom mindkét oldalnak van igaza és a titok a vevőcsoportokban rejlik.
Ha a te ügyfeleid kuponosok, akkor igenis akciózz, különben megteszi a konkurensed. Ne legyenek illúzióid, ha csak nincsenek különleges és csak hozzád köthető termékeid, kiszolgálásod, akkor nem lesznek hozzád hűségesek egy percig sem.
Viszont ha már felépítettél egy igazán erős képet termékedről, vagy szolgáltatásodról, akkor vagy maradj ki az árharcból, vagy add drágábban!
Bizony, ez is egy megoldás, hirdethetsz +50%-al drágább árakat ezen a napon és hozzáteheted, hogy mi az a plusz, amivel tudsz többet adni. Hogy mi lehet ez? Pl. várólista nélkül most fogadod, vagy hozzáteszel egy plusz terméket, amiért valóban hálás lesz majd.
BLACK FRIDAY vs. BUY NOTHING DAY
Száz éve létezik Black Friday, de az elnevezés csak a 90-es években vált igazán ismertté.
November utolsó péntekén, általában hajnaltól éjfélig nyitva vannak az offline boltok, hatalmas forgalommal.
A kereskedők ebben az időszakban realizálják éves forgalmuk 60-70%-át, vásárlók pedig szabadnapot vesznek ki, hogy beszerezhessék a karácsonyi ajándékok javát.
Az elmúlt években már Magyarországot is meghódította, mára már szinte Black Friday napokat tartunk, sok helyen vasárnap éjfélig is lehetséges az akciós vásárlás.
Fotó forrása: Sears Black Friday Bloomberg
Érdekességek:
-
1961-ben használták először a szót a hálaadás utáni pénteken rendezett árleszállításokra.
-
Sokan tévesen a New York-i tőzsde 1869-es összeomlásának tulajdonítják a Black Friday kifejezést, miközben a pénzügyi válság történelmi kiinduló pontja nem pénteken, hanem egy keddi napon volt.
-
2013-ban 141 millióan vásároltak ezen a napon az Egyesült Államokban, és összesen 57,4 milliárd dollárt költöttek.
-
2003-ban lett először a Black Friday USA-szerte a legnagyobb forgalmat bonyolító nap az évben.
-
A megnövekedő forgalom és a nehéz közlekedés miatt nevezik ezt a napot fekete pénteknek.
-
2008-ban történt egy New York állambeli Walmart áruház előtt. A vásárlók már előző este 9 óta sorban álltak a járdán. Az üzlet reggel 5-ös nyitásakor a felajzott tömeg nekinyomult a bejáratnak, betörte az ajtót és halálra taposott egy alkalmazottat. Ez volt az első, közvetlenül a Black Friday-hez köthető haláleset.
Ezzel szemben a Ne Vásárolj Semmit Nap (Buy Nothing Day) nem csak tiltakozás a Black Friday ellen, hanem környezetvédelmi tudatosság is.
Az ellentmondás nem véletlen, a Ne Vásárolj Semmit Napot pont a fekete péntek ellen hozták létre, persze nem sok sikerrel...
Mi nők ugyanis igazi impulzus vásárlók vagyunk, imádjuk a kuponokat, így előbb-utóbb tuti belevisz minket is egy-egy kedves barátnőnk ebbe a buliba :)
De a legfontosabb...
Mire érdemes költeni és mire nem? Tanulásra, tudásra és olyan dolgokra, ami valóban előrébb viszi cégedet, sosem sajnálj költeni. Én sem bántam meg, tudom, hogy több leszek általa, s ha jó kezekben vagyok, akkor gyorsan vissza is keresem az árát.
Tudod, az éhes halásznak ne halat adj, hanem tanítsd meg jól halászni és bőséggel lesz mit ennie!
A mi workshopunk pont ilyen - BRAND STYLING WORKSHOP - ahol nem csak a vevőidet szűröd márkád arculatának megjelenésével, de erősen vonzod majd azokat, akikre vágysz!
Az árakciókat pedig felejtsd el, nálunk sincs!
Tudjuk, hogy érték az, amit kapsz és általa bőséggel halászhatsz majd. Konkurensedet végre lekörözheted, a kukacos vevők pedig máshol tobzódnak majd...
És ha mégis muszáj akcióznod, mert már követelik és hagyomány nálad, van pár tippem Neked:
-
Ne hibás terméket akciózz!
-
Ne vidd fel az árát a terméknek az akció előtt, úgyis lebuksz!
-
Tervezd meg okosan és éreztessed, nem lesz mindig akció!
-
Csinálj kimutatást a végén, ki mit, miért mikor és kinek vásárolt, jövőre jó kis infó lesz majd, hogy végre neked se kelljen akcióznod :)
És mint kereskedő vásárolsz ma készletet? Hajrá! ;)